سخنرانی جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی در مراسم افتتاحیه همایش
15 بهمن 1402
سخنرانی جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی در مراسم افتتاحیه همایش

در ادامه فایل تصویری و گزارش مکتوب سخنرانی  جناب آقای دکتر احدفرامرز قراملکی دبیر علمی همایش در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی الهیات امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان که در تاریخ 27 دی 1402 در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار گردید تقدیم می گردد.

 

مشاهده فیلم سخنرانی

 

دکتر احد فرامرز قراملکی، دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، نیز به عنوان دیگر سخنران به اهداف این همایش اشاره کرد و گفتگو و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر، تقویت تعامل علمی بین دانشمندان ادیان و مذاهب گوناگون، تقویت تعامل علمی میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان،همفکری ادیان و مذاهب در چالش های اجتماعی دوره معاصر،تاکید بر نقش خانواده به عنوان نهادی مقدس از منظر ادیان و مذاهب را برخی از اهداف آن برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ نهاد حمایت کننده و ۸۱ مرکز تحقیقاتی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاورمیانه در این همایش با ما مشارکت و همکاری داشتند، تصریح کرد: کمیته علمی داخلی این همایش نیز متشکل از ۳۴ نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و ۱۸ دین پژوه جهانی تشکیل شد.

وی همچنین به برگزاری پیش نشست‌های مختلف در سطح جهان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۱۸ پیش نشست در شهرهای مختلف و ۸ پیش نشست نیز در کشورهایی همچون عراق و ایتالیا برگزار شده است که ۱۰ مجموعه سخنرانی با تاکید بر خانواده و اهمیت تحکیم آن را می‌توان یکی از امتیازات این پیش نشست‌ها برشمرد.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه اظهار کرد: در این همایش دانشمندان تراز اول با مشارکت ادیان مختلف مسیحی، زرتشتی، کلیمی و ... برگزار شد و جهت گیری دومین دوره از این همایش نخبگانی است و با تاکید بر مناظرات امام رضا(ع) در فلسفه دین و الهیات تطبیقی برنامه ریزی شده است.

 

به نقل از خبرگزاری ردنا (ادیان نیوز)