سخنرانی آیت الله دکتر محمدهادی عبدخدایی در مراسم افتتاحیه همایش
15 بهمن 1402
سخنرانی آیت الله دکتر محمدهادی عبدخدایی در مراسم افتتاحیه همایش

در ادامه فایل تصویری و گزارش مکتوب سخنرانی جناب آیت الله دکتر محمدهادی عبدخدایی رئیس همایش در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی الهیات امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان که در تاریخ 27 دی 1402 در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار گردید تقدیم می گردد.

 

مشاهده فیلم سخنرانی

 

آیت‌الله محمد هادی عبدخدایی رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان نیز در این مراسم با اشاره به این که امام رضا(ع) نماد و الگویی برای گفت وگوهای بین الادیانی هستند، عنوان کرد: دنیای امروز نیازمند همکاری ادیان با یکدیگر است.

وی ابراز کرد: نزاع‌های دوره جدید برآمده از کنار نهادن راه انبیا و پیروی از قدرت و ثروت است. گفت وگوی میان ادیان و همکاری آن ها با یکدیگر راهی است تا همه بشریت به راه انبیا الهی برگردیم.

رئیس دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان، ادامه داد: همفکری ادیان می‌تواند در زمینه‌های اعتقادی مشترک، همچون وجود خداوند، معاد و اختیار انسان صورت گیرد. همچنین این همفکری می‌تواند در حیطه مسائل کاربردی همچون عدالت و بنیان خانواده انجام پذیرد.

به گفته وی ما به عنوان مسلمان و بنا بر وظیفه دینی، دست خود را برای همکاری و گفت وگو دراز می‌کنیم تا با هدف دستیابی به تقرب الهی در مسیر انسانیت گام برداریم‌ در این مقام می‌توانیم با تمسک به امام رضا(ع) به عنوان نمادی از گفت وگوی بین الادیانی که روش گفت وگو و جدال احسن را به ما آموخته‌اند گفتگویی عالمانه، آموزنده و مشتمل بر حقیقت و اصول اخلاقی داشته باشیم.

 

به نقل از خبرگزاری ردنا (ادیان نیوز)